حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Mittwoch, 17. Januar 2024

گزارشی از منع موقت از تحصیل تهمینه مهدیان، دانشجوی دانشگاه هنر تهران

 

گزارشی از منع موقت از تحصیل تهمینه مهدیان، دانشجوی دانشگاه هنر تهران

خبرگزاری هرانا – تهمینه مهدیان، دانشجوی دانشگاه هنر تهران، در حین شرکت در امتحان پایان ترم دوم، به طور ناگهانی با اجرای حکم محرومیت موقت از تحصیل روبرو شد. این محرومیت، که پیشتر توسط شورای انضباطی دانشگاه برای دو ترم تعیین شده بود، هنوز توسط کمیته‌ انضباطی مرکزی وزارت علوم به حکم قطعی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، محکومیت منع موقت از تحصیل تهمینه مهدیان دانشجوی دانشگاه هنر تهران، بدون ابلاغ قبلی اجرا شد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه ۲۵ دی، زمانی که خانم مهدیان در دومین امتحان پایان ترم خود حضور داشت، مسئولان واحد آموزش دانشگاه از اجرا شدن حکم دو ترم محرومیت از تحصیل وی خبر دادند.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که پس از ثبت اعتراض به حکم بدوی، پرونده این دانشجو اکنون در کمیته‌ انضباطی مرکزی وزارت علوم در حال رسیدگی است و همچنان حکم قطعی برای وی صادر نشده است.

این دانشجوی رشته مجسمه سازی در شهریور ماه امسال با گزارش حراست دانشگاه و با حکم شورای انضباطی دانشگاه به دلیل فعالیت در فضای مجازی به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.