حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Mittwoch, 17. Januar 2024

یک کارگردان به اتهام تجاوز به دو هنرجوی دختر محاکمه شد

 

یک کارگردان به اتهام تجاوز به دو هنرجوی دختر محاکمه شد

خبرگزاری هرانا – اولین جلسه رسیدگی به اتهامات یک کارگردان تئاتر که پیشتر با شکایت دو دختر جوان بازداشت شده بود، در دادگاه کیفری‌ استان تهران، برگزار شد. این کارگردان متهم است که دختران جوان را به بهانه آموزش به منزل خود دعوت کرده و سپس آنها را مورد آزار جنسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، جلسه رسیدگی به اتهامات یک کارگردان تئاتر در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، یک کارگردان در تهران که پیشتر با شکایت دو دختر حوان به اتهام آزار جنسی زنان بازداشت شده بود توسط دادگاه کیفری‌ استان تهران محاکمه شد. این کارگردان متهم است که دختران جوان را به بهانه آموزش به منزل خود دعوت کرده و سپس آنها را مورد آزارجنسی قرار داده است.

در جلسه دادگاه یکی از دختران گفت: به‌ جز من و دیگر شاکی دیگر، دختران زیادی مورد آزار این مرد قرار گرفتند، اما از ترس خانواده‌ هایشان و فشارهای اجتماعی سکوت کرده‌اند و حاضر به شکایت نشده‌ اند.

پس از آن متهم در دفاع از خودش گفت: این دو دختر به خانه‌ ام آمدند اما من تعرضی به آنها نکرده‌ ام و اتهام را قبول ندارم.

در پایان جلسه اول رسیدگی به این پرونده قرار بازداشت متهم صادر شد و رسیدگی به این پرونده به جلسه بعد موکول شد.

اولین شکایت از این کارگردان تئاتر توسط دختری که هنرجوی تئاتر بود به پلیس ارائه شد. او گفت: قرار بود در کلاس‌های تئاتر آقای کارگردان شرکت کنم. او به من گفت در کلاس‌های مدیتیشن هم شرکت کنم. من هم قبول کردم وقتی به آدرسی که داده بود رفتم متوجه شدم آنجا خانه‌ اش است. این مرد مرا آزار داد. وقتی از خانه بیرون آمدم حالم خیلی بد بود. نمی‌دانستم باید چه کنم. زمانی که به خودم آمدم تصمیم گرفتم شکایت کنم.

در حالی که پرونده این دختر در حال رسیدگی بود، دختر دیگری نیز شکایت مشابهی مطرح کرد. او گفت: کارگردان تئاتر به من گفت در کلاس‌هایی که در خانه دارد شرکت کنم من هم قبول کردم اما او کلاسی نداشت و برای تعرض به من، مرا به خانه کشاند. من وضعیت روحی بدی داشتم. در نهایت تصمیم به شکایت گرفتم.

پس اظهارات این دختران جوان، متهم بازداشت و روانه زندان شد.

لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.