حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Mittwoch, 3. Januar 2024

شش متهم به آزار جنسی زنان در تهران بازداشت شدند

 

شش متهم به آزار جنسی زنان در تهران بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – شش مرد به اتهام سرقت و آزار جنسی زنان در تهران بازداشت شدند. این افراد متهم هستند که در زمان سرقت از منازل، به زنان ساکن خانه‌ها تجاوز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، شش مرد به اتهام سرقت و آزار جنسی زنان در تهران بازداشت شدند.

براساس این گزارش، از مدتی قبل پلیس تهران در جریان فعالیت یک گروه خشن قرار گرفت که صورتشان را با نقاب پوشانده و با تخریب قفل در یا بالکن وارد خانه‌ها می‌شدند. آنها با اسلحه افرادی که در خانه‌ها حضور داشتند را تهدید می‌کردند و ضمن سرقت از منازل، به زنان ساکن خانه‌ها تجاوز کرده اند.

یکی از خانواده ها که پیشتر مورد سرقت قرار گرفته بودند، چند روز قبل به صورت اتفاقی یکی از متهمان را در پارک دیدند. آنها فورا با پلیس تماس گرفتند و با کمک افرادی که در پارک بودند، متهم را دستگیر کردند و تحویل ماموران دادند.

متهم که هویت وی “مرتضی” عنوان شده است، پس از بازداشت گفت: “با همدستی پنج نفر از دوستانم باند سرقت تشکیل دادیم و به صورت سریالی دست به سرقت های خشن و مقرون به آزار می زدیم.”

با اعتراف این مرد، همدستان وی نیز دستگیر شدند و بخشی از پرونده این متهمان که مربوط به اتهام تجاوز بود، به دادگاه کیفری ارجاع شده است.