حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Mittwoch, 10. Januar 2024

صدور حکم اعدام برای ۱۵ متهم در شهرهای مختلف

 

صدور حکم اعدام برای ۱۵ متهم در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – دو متهم به قتل و سیزده تن از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر، در پرونده های جداگانه توسط مراجع قضایی در شهرهای زاهدان، تهران و تبریز به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگراری هرانا به نقل از اعتماد انلاین، مردی که همسر خود را در حضور دخترانش به آتش کشیده بود به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته زنی با نام “نازنین” بر اثر سوختگی های مشکوک در بیمارستان بستری شد. وی بعد از چند ساعت به کما رفت و جان باخت. همسر وی در ابتدا با ادعا آتش سوزی در پی گر گرفتن بخاری و طی یک حادثه اتفاق افتاده است حاضر به پذیرفتن قتل نبود.

در ادامه با تحقیقات پلیس که نشان می‌داد زن با گر گرفتن بخاری نسوخته و ماده‌ای که او را سوزانده بنزین است همسر این زن را بازداشت کرد. سرانجام دختر ۱۲ ساله پدرش را که باعث قتل بوده است معرفی کرد.

در این گزارش آمده است: با برگزاری جلسه دادگاه، دختران بیست ساله و دوازده ساله متهم که شاهد ماجرا بود، خواستار اجرای حکم اعدام برای پدرشان شدند.

در نهایت با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهم به اعدام محکوم شد.

تبریز؛ صدور حکم اعدام برای یک متهم

به گزارش رکنا، یک متهم به قتل در تبریز به اعدام محکوم شد.

بنا بر این گزارش، در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، بعد از برگزاری مسابقه رالی بین دو جوان در اتوبان پاسدارن تبریز، منجر به وقوع درگیری و نزاع بین آنها شده که سرانجام متهم ۱۸ ساله از ماشین پیاده میشود و با ضربات چاقو راننده اتومبیل دیگر را به قتل  رسانده است.

در این گزارش آمده است، پس از تحقیقات بازپرس شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز، پرونده وی به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان ارسال و با در خواست اولیای دم متهم به اعدام محکوم شد.

صدور حکم اعدام برای ۱۳ متهم در زاهدان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، سیزده متهم با اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، سیزده متهم که در سال ۱۳۹۷، به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر بازداشت و توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شدند. پرونده این زندانیان جهت بررسی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

هویت پنج تن از این زندانیان که در زندان زاهدان نگهداری میشوند، «احمد گرگیج، منصور گرگیج، جاوید گرگیج، حبیب گرگیج و حاجی قادر گرگیج» عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “احمد گرگیج در شرایط بد جسمانی و مبتلا به آلزایمر شده و از نظر جسمی و روحی وضعیت بدی دارد.