حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Mittwoch, 17. Januar 2024

وحید چاوران در زندان ایلام اقدام به خودکشی کرد

 

وحید چاوران در زندان ایلام اقدام به خودکشی کرد

خبرگزاری هرانا – وحید چاوران که پیش‌تر به دوازده سال زندان توسط دادگاه انقلاب محکوم شده بود، در اعتراض به صدور این حکم، با بلع قرص در زندان ایلام، اقدام به خودکشی کرد. وی پس از این اقدام به بیمارستان رازی در ایلام منتقل شده و بستری است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه ۱۴۰۲، وحید چاوران، شهروند بازداشتی اهل شهرستان آبدانان در زندان ایلام دست به خودکشی زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای چاوران ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “وی که چندی پیش توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام به ریاست قاضی رجب محمدی به دوازده سال حبس در زندان زاهدان محکوم شده بود، در اعتراض به صدور این حکم از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرده و هم اکنون در بیمارستان رازی شهرستان ایلام بسر میبرد. همچنین مسئولان مربوطه از ملاقات خانواده اش با وی ممانعت به عمل می آوردند.”

این منبع مطلع افزود: “مشارکت در محاربه از طریق کشیدن سلاح گرم سبک خودکار، اخلال در نظم عمومی و توهین به رهبری اتهاماتی است که موجب محکومیت این شهروند بازداشتی شده است.”

وحید چاوران در تاریخ دوم تیرماه، توسط نیروهای امنیتی در حین خروج از کشور بازداشت و پس از مدتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام منتقل شد. وی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان ایلام منتقل شد.

وحید چاوران در این مدت به همراه هفت شهروند دیگر توسط دادگاه کیفری یک ایلام احضار شد. هممچنین آقای چاوران طی ابلاغیه ای دیگر توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران احضار شده بود.