حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Samstag, 20. Januar 2024

گزارشی از تجمع اعتراضی جامعه علمی ژنتیک پزشکی در تهران

 

گزارشی از تجمع اعتراضی جامعه علمی ژنتیک پزشکی در تهران

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه بیست و هشتم دی، گروهی از جامعه علمی ژنتیک پزشکی با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان سازمان نظام پزشکی در تهران، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، امروز پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲، گروهی از جامعه علمی ژنتیک پزشکی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان سازمان نظام پزشکی در تهران تجمع کردند.

در این گزارش با اشاره به اینکه تجمع این افراد در اعتراض به رأی اخیر شورای عالی پزشکی صورت گرفته، آمده است: شورای عالی نظام پزشکی در پایان شهریور سال ۱۴۰۲ در اقدام عجیب و غریب به ۵ سال قبل عقبگرد کرد و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مادر مانند تهران، اصفهان، مشهد، تربیت مدرس بیش از یک سال است که از گرفتن شماره نظام محروم شده‌اند. این ترک فعل و تضییع حق در مکاتبات متعدد انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران و بورد ژنتیک پزشکی وزارت بهداشت به اطلاع مسئولین ذی‌ربط در نظام پزشکی و وزارت بهداشت رسیده است.

بر اساس این گزارش، این سومین تجمع فارغ التحصیلان و اساتید ژنتیک پزشکی کشور است.