حقوق بشر

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Montag, 15. Januar 2024

پرونده سازی در زندان؛ نرگس محمدی به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد

 

پرونده سازی در زندان؛ نرگس محمدی به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد

خبرگزاری هرانا – نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به حبس، تبعید، ممنوعیت خروج از کشور، منع عضویت در گروهای اجتماعی-سیاسی و منع استفاده از تلفن هوشمند محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نرگس محمدی به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده، خانم محمدی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل پانزده ماه زندان، دو سال تبعید به خارج از تهران و استان های مجاور، دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروه های اجتماعی-سیاسی و دو سال منع استفاده از تلفن هوشمند محکوم شده است.

صفحه منتسب به خانم محمدی در این رابطه اعلام کرد: این محاکمه ۲۸ آذر در شعبه مذکور و با شکایت وزارت اطلاعات برگزار شد. رای در همان جلسه به طور غیابی صادر شده است.

خانم محمدی در مهر سال ۹۹، پس از تحمل حدود پنج سال و نیم حبس از زندان زنجان آزاد شد.

وی پس از مدتی در خصوص پرونده ای که در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

او در آبان‌ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خانم محمدی بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری به همراه سایر مجازت های تکمیلی محکوم شد.

همچنین وی در مرداد امسال در خصوص پرونده ای دیگر که در طول دوران حبس علیه وی گشوده شده است، توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.